counter create hit
استارتاپ و ارزش آفرینی

نظر ها:

مطالب مرتبط:

نوسانات ارزش بیت کوین و آینده آن

طی چند ماه گذشته ارزش بیت کوین به حدود ۲۰ هزار دلار رسید، امادر حال حاضر این ارز مجازی با قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار مبادله می شود. با این شرایط وضعیت ارزش بیت کوین در آینده چه خواهد بود؟ ...

فاکس نیشن ؛ یک محصول جدید از فاکس نیوز

فاکس نیشن ؛ یک محصول جدید از فاکس نیوز

فاکس‌نیوز قصد دارد خدمات پخش ویدئویی پولی راه‌اندازی کند. در واقع، این شبکه خبری آن را یک «پلتفرم نظرات برتر» می‌داند و نام آن را فاکس‌نیشن گذاشته است. این شبکه محبوب مراقب است که چنین خدماتی به عنوان پخش زنده شبکه فاکس‌نیوز تبلیغ نشود زیرا فاکس‌نیشن چیز د ...

درآمد ۵ میلیاردی ونزوئلا از پیش فروش پترو

نیکلاس مادورو (رئیس جمهور ونزوئلا) از تقویت ذخایر ملی این کشور توسط ارز دیجیتال پترو خبر داد و اعلام کرد که پیش فروش این ارز تا کنون ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. ...

لازمه تحقق دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان ...

لازمه تحقق دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

لازمه تحقق دانشگاه کارآفرین، افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی است

قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز هیات های امنا وهیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: اگر می خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید درباره افزایش مهارت دانشجویان کارشناسی و فراهم ک ...

رای به انحصار اسنپ، ضربه به استارت آپ ها

رای به انحصار اسنپ، ضربه به استارت آپ ها

راننده‌ تپسی گوشی دومی را نشانم می‌دهد که برای استفاده در اسنپ به کار گرفته است. می‌گوید: «اسنپ نمی‌گذارد همزمان در تپسی باشم مجبورم از این گوشی استفاده کنم.» او تنها راننده‌ای نیست که اینگونه سعی می‌کند از هر دو پلت‌فرم تاکسی اینترنتی این روزها اس ...

رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی ۵ سال اخیر

از بین تمام مباحث مربوط به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه های اقتصادی، غیرقابل انکارترین دستاورد دولت تدبیر و امید در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رشد جهشی کاربران اینترنت طی پنج ساله اخیر بوده است. ...

بهترین شرکت ها برای کار کردن ؛ کارجویان به کدام شرکت ها رزومه می فرستند؟

مطلب بهترین شرکت ها برای کار کردن ؛ کارجویان به کدام شرکت ها رزومه می فرستند؟ برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ براساس اطلاعات موجود جوانان شرکت آمازون را از جمل ...

گوگل قصد دارد فناوری بلاک چین خود را عرضه کند

یک منبع نزدیک به گوگل اعلام کرد که این شرکت مشغول توسعه نسخه ای اقتصادی از فناوری بلاک چین است تا به این ترتیب کسب و کار خدمات ابری خود را از سایر رقبا متمایز کند. ...

وعده می دهم فضای کسب و کار را برای استارت آپ ها فعال کنم

وزیر صنعت گفت: باید فضای کسب و کار را برای شرکت های جدید التاسیس اصلاح کنیم تا این شرکت ها نفس بکشند و کار بزرگ دولت همین است و وعده می دهم ...

رباتی که مصاحبه شغلی انجام می دهد

یک استارت آپ روسی ربات انسان نمایی ساخته که مصاحبه های شغلی را انجام می دهد و می تواند یک سوم هزینه های استخدام در شرکت های بزرگ را بکاهد.

نوجوان ایرانی که تبدیل به کارآفرینی مشهور شد

باور داشتن اینکه «من می توانم، کار تازه ای را شروع کنم» عامل هایی هستند که در تولد یک کارآفرین و ایجاد عزم و اراده در وی نقش اساسی دارند. «حسن رفوگران»، بنیان گذار خودکار بیک یکی از همین افراد است. ...

ضرورت تغییر رویکرد ساخت نسل نو شهرهای جدید برای ایجاد شهرهای هوشمند و کارآفرین

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین شهرهای هوشمند را تجاربی منحصر به فرد و محرک رشد و توسعه در کشورها دانست و گفت: کارگاه های آموزشی برنامه ریزی شده برای برگزاری در ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه با هدف انتقال جزئیات همین تجارب از کشور کره بوده که ۲ بحث چگونگی تأمین سیستم م ...

تاپیک سی و هفتم: از احتمال برکناری زاکربرگ تا اتفاقی نادر در اپ استور

طبق روال همه یکشنبه های گذشته، این هفته نیز به بررسی ۵ خبر مهم خارجی که طی هفته گذشته در صدر خبرهای منتشر شده توسط خبرگزاری های مختلف جهانی فعال در حوزه کسب وکار بوده اند، خواهیم پرداخت. ...

کارگاه آموزش اصول قراردادهای سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا

کارگاه آموزش اصول قراردادهای سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا

همه کسب و کارها چه در زمان فعالیت و چه قبل از آن، برای رشد و توسعه به تامین مالی و جذب سرمایه احتیاج دارند. پیش از این، متداول ترین روش جذب سرمایه تسهیلات بانکی بود، اما اکنون سرمایه گذاران نیز به حوزه ...

دورهمی خانه نوآوری به مناسبت آغاز سال ۹۷

دورهمی خانه نوآوری به مناسبت آغاز سال ۹۷

گردهمایی با هدف شبکه سازی بین تیم ها و شرکت های مستقر در مجتمع نوآوری و فناوری الزهرا (س) به میزبانی خانه نوآوری برگزار شد. به ...

تصمیمی در مورد فیلتر تلگرام اتخاذ نشده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اظهارات بعضی از نمایندگان در مورد قطعی شدن فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: هنوز تصمیمی در مورد این مسئله اتخاذ نشده است. ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ماشین بزرگ و چالشâ € Œهای کارآفرینی در صنعت خودرو ایران

عظیم خودرو و چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودروی ایران

گزارش ایران است. رضا عظیمی مدیر عامل شرکت بزرگ خودرو به تازگی در نسخه یازدهم از جشنواره اجرایی تولید کنندگان از شبکه مقدمه ای از اعداد با دوام بالا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای یک پزشک; مدیریت نخست شبکه مورد آزمایش قرار گرفت. به این مناسبت و سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی این شرکت در تولید ماشین همراه یک شریک خارجی، عظیمی در گفتگویی، به چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودرو و برنامه‌های آینده این شرکت پرداخته است. * بسیاری از مردم شما را با برند خودرویی شما می‌شناسند، اما در سایر مجموعه‌های دیگر هم فعال هستید. در حوزه کارآفرینی چه گام‌هایی برداشته‌اید؟ عظیم خودرو امروز متشکل از 5 شرکت است که قدیمی ترین آنها، پارسیان عظیم خودرو است که بخش بازرگانی را در اختیار دارد و از سال 1380 آغاز به کار کرد؛ در کنار آن شرکت خدمات پس از فروش عظیم خودرو، حمل و نقل عظیم خودرو، صنایع تولیدی عظیم خودرو و واسپاری یا لیزینگ عظیم خودرونیز فعالیت دارند. در بخش‌های غیرخودرویی نیز علاوه بر این، یک شرکت گردشگری داریم که امروز حدود 400 آژانس مسافرتی را در برمی‌گیرد و در بخش صنایع غذایی نیز، سه شرکت شامل صنایع غذایی ایده‌آل فعال هستند. در بخش ساختمانی نیز دو شرکت داریم و سه شرکت نیز قبلا بوده‌اند که در زمینه‌های مختلف کار می‌کردند که ما به خاطر تمرکز بیشتر، فعالیت آنها را کمتر کرده‌ایم و تقریبا اکنون غیرفعال هستند. در حال حاضر مجموعا در این شرکت‌ها 1120 نفر مشغول به کار هستند. * مسیر کارآفرینی برای شما چگونه بود و در حوزه کارآفرینی چه مسائل و مشکلاتی را مشاهده می‌کنید، به خصوص اینکه اکنون پلن شرکت خود را از لیزینگ به حوزه تولید خودرو تغییر داده‌اید. به عنوان یک کارآفرین فضاها و چالش‌های پیش رو را در چه مواردی می‌بینید؟ ما سال 80 از یک اتاق کار خود را شروع کردیم و چهارسال طول کشید که اتاق تبدیل به یک دفتر 80 متری شده و البته 8 سال هم طول کشید که این دفتر به یک دفتر حدود 500 متری با 50 نفر پرسنل تبدیل شود. ما در 15 سال اخیر، مدام بین 30 تا 100 درصد رشد داشته‌ایم. مسائل و چالش‌هایی را همواره همراه خود داشته‌ایم. امروز خوشحال هستیم که در حال ورود به تولید خودرو در کشور هستیم و با شرکت‌های خارجی که قرارداد منعقد شده، شراکت خوبی را رقم زده‌ایم. ما از یک کسب و کار 1000 میلیارد تومانی لیزینگ خودرو، وارد یک کسب و کار 5 هزار میلیارد تومانی تولید خودرو شده‌ایم؛ این بیزینس قوانین خاص خود را دارد و بازیگران خاص خود را می‌طلبد. * میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده چقدر است و با کدام یک از کشورها، شراکت خودرویی خود را پیش می‌برید؟ به هرحال حساسیت در مورد ورود برخی از کشورها به صنعت خودروی ایران وجود دارد و موضوع کیفیت در این رابطه به‌عنوان نکته کلیدی مطرح می‌شود. * شراکت ما برای تولید با شرکت ماهیندرای هند است. هر کارشناسی که در یک ماه به دنبال صنعت خودروو تکنولوژی مرتبط با آن در دنیا بگردد، متوجه خواهد شد که صنعت خودروسازی دنیا، بر روی پاشنه چینی‌ها و هندی‌ها می‌چرخد. اروپایی‌ها در حال از دست دادن شرکت‌های کوچک خود هستند و در مقابل، چینی‌ها این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند. امروز خودروسازی چین در حال تولید 26 میلیون دستگاه خودرو در سال است که تنها 500 هزار دستگاه از آن را صادر می‌کند؛ در حالیکه آلمان 9 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که از این رقم، 8 میلیون دستگاه صادر می‌شود. ژاپن نیز 11 میلیون دستگاه تولید داشته که 7 میلیون دستگاه از آن را صادر می‌کند. هر کشوری که خودروسازی می‌کند باید توان 70 درصدی صادرات را داشته باشد. این در حالی است که چین به تنهایی به اندازه کل اروپا، خودرو تولید می‌کند یعنی به زودی است که در دنیا، شرکت‌های اروپایی از سوی چینی‌ها و هندی‌ها خریداری شده و در یک گام دیگر، چینی‌ها و هندی‌ها، صنعت خودروی دنیا را قبضه می‌کنند. حداقل تا 5 سال آینده، خودروسازی‌های دنیا با تولید کمتر از 40 هزار دلار، مطلقا در اختیار چینی‌ها قرار خواهد گرفت. البته خودروهای بالای 40 هزار دلاری که لاکچری محسوب می‌شوند، ممکن است در اختیار اروپایی‌ها قرار گیرد. * پلت فرم جدیدی را ارایه خواهید داد؟ * با تمام شرکت‌هایی که امروز قرارداد منعقد کرده‌ایم، بندی را گنجانده‌ایم که 20 درصد ساخت داخل صورت گرفته و در کنار آن، 20 درصد خودروهایی که در ایران تولید می‌شود را به کشورهای منطقه صادر کنیم. با یکی از شرکت‌ها، تفاهم نامه‌ای منعقد شده که بر مبنای آن، طراحی یک خودروی ملی را انجام داده یا یک تولید بازار مشترک را عرضه کنیم که در این صورت، هزینه‌ها را به صورت مشترک انجام خواهیم داد. پس با توجه به اینکه صادرات نداریم، باید بر روی مصرف در بازار داخلی حساب کنیم؛ در حالیکه پرفروش‌ترین خودرویی که در ایران در رنج قیمتی 100 میلیون تومان به فروش رسیده است، تنها 5 هزار دستگاه را به بازار عرضه کرده است، در حالیکه خودروسازی که قصد دارد تجاری سازی کند؛ باید حداقل 50 هزار دستگاه را تولید کرده و بخشی از آن را هم صادر کند؛ تصور عموم این است که اگر 1000 نفر خریدار برای یک خودرو باشد، باید خودروساز هم تولید کند، در حالیکه هزینه‌های سنگین، اجازه این چنین کار را نمی دهد، مگر اینکه خودروساز 50 هزار دستگاه تولید کرده و البته در سه سال اول هم انتظار سود نداشته باشد؛ بلکه پس از آن به سودآوری برسد. خودروسازاندنیا هر 5 سال یکبار، خودروهای جدید به بازار عرضه می‌کنند؛ چراکه دو تا سه سال اول، تنها هزینه‌های طراحی خودرو را مستهلک می‌کنند. * شما در این پلت فرم، چه کلاسی از خودروها را برای تولید مدنظر دارید؟ * خودروی کیفی بالای 100 میلیون تومان قیمت دارد تا با انتظارات مردم سازگار باشد. اما می‌توان کیفیت فنی داشت ولی آپشن دار نباشد، در فرهنگ هندی‌ها این است که اگرکالایی بخرید و خراب شود، گویا به خریدار توهین کرده اید، این یک فرهنگ در کشور هند است. ما به دنبال این خودرو هستیم که بهای بین 45 تا 60 میلیون تومان با طراحی داخلی داشته باشیم که بازار بزرگ بالای 50 هزار دستگاه در سال را پیدا کنیم. * اینجا سوالی مطرح می‌شود. همواره صنعت خودرو به صورت سنتی، مخالفان و موافقان خاص خود را دارد و خیلی‌ها می‌گویند که ایران پتانسیل این را ندارد که خودروساز شود. * مثالی بزنید که مردم ایران از یک صنعت راضی باشند. بسیاری از صنایع هستند که ایران از بسیاری از کشورها جلوتر است. ایرانی‌ها خودستیزی خاصی با تولیدات داخلی دارند. مشکل فرهنگی است؛ همانطور که وزیر قبلی صنعت، کمپین نخریدن خودرو را یک خیانت دانست، اما مردم انتقاد زیادی داشتند، در حالیکه این کمپین در واقع، خیانت به کشور بود، چراکه یکی از خودروسازان داخلی قراردادی را با یک خودروساز چینی منعقد کرده بود تا یک خودرو در داخل کشور تولید کند، اما به دلیل مشکل در فروش خودروها، این قرارداد سه سال به تعویق افتاد. این مشکل فرهنگی باعث می‌شود که ایرانی‌ها از تولیدات داخلی رضایت نداشته باشند و سرمایه گذاری‌ها به نتیجه مطلوبی نرسد. حتی در هزار شرکت برتر دنیا، ایران حتی یک سهم هم ندارد، چراکه مشکل داخلی و بیرونی دارد و 70 درصد انرژی برندها بابت مسائل حاشیه‌ای می‌شود و فرصت نوآوری ندارند. * در صحبت اشاره کردید که فرهنگ خودروسازی خصوصی نداریم، البته انحصار شکل گرفته هم بی‌تاثیر نبوده است. چه استراتژی دارید که کنار دو خودروساز بزرگ کشور قرار بگیرید؟ * ما سال گذشته سه جلسه با وزیر صنعت داشته‌ایم که بر این اساس پیشنهاد شده است که قطب سوم خودروسازی را با یک کنسرسیومی متشکل از چند خودروسازی کوچک و چند بانک تشکیل دهیم، اما وی پیشنهاد داشت که این کار را با وزیر جدید در دولت دوازدهم پیش بریم، همراهی چهارساله وزیر جدید برای گذراندن دوران طفولیت قطب سوم خودروسازی نیاز است، ما می‌خواهیم که ظرف دوسال یک خودروسازی 200 هزار دستگاهی راه‌اندازی کنیم. البته ما نیازی به بانک‌ها نداریم، بلکه فقط حمایت معنوی دولت را می‌خواهیم. * در مورد برند عظیم خودرو و حاشیه‌های سال‌های گذشته که برای این برند ایجاد شده است، صحبت کنید. دلیل را چه می‌دانید؟ حاشیه‌ها در تمامی صنایع دیده می‌شود ولی بخش از آن مشکل ریشه فرهنگی دارد که به پخش شایعات علاقه‌مندیم و از طرفی معدود مشکلاتی که در بین صدها هزار مشتری به وجود می‌آید که شرکت در حل آنها هم تلاش کرده را برجسته می‌کنند و برخی دیگر از این حواشی متاثر می‌شدند. شخصا 150 هزار دستگاه خودرو فروخته‌ام و مشتریانی داریم که دو تا سه خودرو از ما خریداری کرده‌اند، بنابراین این نشان از اعتماد مردم به عظیم خودرو است. به هرحال ما کار خود را پیش برده‌ایم و اگر کمبود در خدمات خود داشته‌ایم همواره تلاش بر جبران آن کرده‌ایم و حتی یک محرومیت در تعزیرات و مراجع قضایی حتی نداشته‌ایم. ما همچون هر شرکت دیگری می‌دانیم که برای رشد باید از چه قوانینی تبعیت کنیم و در تلاشیم تا ضعف‌های موجود را نیز برطرف کنیم.