counter create hit
استارتاپ و ارزش آفرینی

نظر ها:

مطالب مرتبط:

چگونه از زمان خود به بهترین نحوه محافظت کنیم؟

زمان با ارزش ترین هدیه ای است که به شما داده شده است. شما می توانید هر روز پول بدست آورید اما نمی توانید برای خود زمان بسازید. وقتی زمان خود را به کسی می دهید در واقع بخشی از زندگی خود را بخشیده اید که دیگر هر ...

چرا بزرگ ترین خرده فروشی جهان از ارزهای رمزپایه پشتیبانی نمی کند

علیرغم رشد روزافزون ارزهای رمزپایه، اما این نوع ارزها در فروشگاه های آنلاین مانند آمازون سهم چندانی ندارند. به گزارش اکوسیستم، در س ...

موتور جستجویی که خود را کاربردی تر از گوگل معرفی می کند

این روزها بحث و صحبت های زیادی در خصوص حفظ حریم خصوصی و شخصی، امنیت اطلاعات در اینترنت مطرح می شود. اما هرچه نیاز به حفظ امنیت در بستر اینترنت و فضای آن لاین افزایش می یابد، نیاز به پلت فرم های جستجو در اینت ...

بازاریابی توریسم و ۱۱ ایده خلاقانه برای جذب گردشگران

لطفا منتظر باشید... × ورود با فیســبوک ...

چند دلیل مهم برای اینکه شما نیاز به مراقبت از تلفن همراه خود دارید

مطلب چند دلیل مهم برای اینکه شما نیاز به مراقبت از تلفن همراه خود دارید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ موبایل های مدرن امروزی دستگاه های خارق العاده ...

رازهایی برای ثروتمند شدن

اکثر افراد ثروتمند یک ویژگی بسیار مهم دارند؛ پیگیر موفقیت خود در روش های جدیدی هستند. مثلا سعی می کنند با خواندن کتاب های جدید و یا با پیوستن به یکسری کلاس های آموزشی، مهارت های جدیدی یاد بگیرند و آن مهارت جدید ...

اجازه ندهید افراد منفی آینده  دنیای حرفه ای شما را تخریب کنند

اجازه ندهید افراد منفی آینده دنیای حرفه ای شما را تخریب کنند

همه‌‌ ما با افراد منفی‌نگر در محیط کارآشنایی داریم؛ همکارانی که دائما از وضع موجود شکایت می‌کنند، مدیرانی که زیردستانشان را تحقیر می‌کنند، مشتریانی که پس از دریافت خدمات عالی، از شرکت بدگویی می‌کنند، مسئولانی که با نگرانی و بدبینی ...

سرمایه گذاران می توانند تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنند

سید جلال ابراهیمی (دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه) گفت: سرمایه گذارانی که ۲ میلیون دلار ارز را توسط سیستم بانکی وارد ترکیه کنند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد. ...

آیا حباب ارزش بیت کوین در حال ترکیدن است؟

تا چند ماه پیش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه روز به روز در حال افزایش بود، حتی قیمت بیتکوین به مرز ۱۹ هزار دلار نیز رسید. اما پس از آن این روند روبه رشد، سیر نزولی به خود گرفت و آینده ارزهای مجازی را در ...

معافیت های جدید سربازی برای استارت آپی ها

به گزارش تیتربرتر - بر اساس این شیوه‌نامه، افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکت‌های دانش‌بنیان هم مانند برگزیدگان المپیادها و کنکور در صورتی که امتیاز لازم را در زمینه علمی و فناوری کسب کنند، می‌توانند از خدما ...

نامداران استارت آپی دنیای عرب

نامداران استارت آپی دنیای عرب

باوجود اینکه سیلیکون‌ولی در آمریکا مهم‌ترین الگوی استارت‌آپی جهان به شمار می‌رود، در خاورمیانه نیز استارت‌آپ‌هایی وجود دارند که می‌توانند برای دیگر کشورهای تازه‌وارد به حوزه استارت‌آپ‌ها الگو باشند.اغلب کشورهای خاور ...

نخستین جلسه کارگروه تاکسی های آنلاین کشور برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه شرکت های تاکسی آنلاین در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد. به گ ...

حضور استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان هموارکننده راه تحول عرصه کشاورزی خواهد بود

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و بازدید از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و در جمع اساتید و دانشگاهیان استان البرز با بیا ...

راه اندازی سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی

سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی به منظور اعمال تعرفه های ترجیحی اینترنت در سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شد. به گزارش ...

ایده هایی نو برای چهارمحال و بختیاری در «اینوکا»

ایده هایی نو برای چهارمحال و بختیاری در «اینوکا»

در راستای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی و توسعه فرهنگ کارآفرینی با توجه به مزیت‌ها و مقتضیات درون‌استانی، رويداد اينوكا با شعار (ايده، نوآوري، كارآفريني) در سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال با سه محوريت « ...

از تخفیف های فروشگاه های آنلاین باخبر شوید

از تخفیف های فروشگاه های آنلاین باخبر شوید

  Ebates اگر یک کسب‌و‌کار یا استارت‌آپ ...

اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران ؛ ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه

مطلب اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران ؛ ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ رویداد بزرگ وب و موبایل ایران همه ساله در اواخر بهمن ماه برگز ...

فعالیت بالغ بر ۵ هزار شرکت دانش بنیان و ۴۱ پارک علم و فناوری در دانشگاه های کشور

حسین سالار آملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل) در مورد کاربردی شدن پژوهش و تجاری سازی آن در دانشگاه ها گفت: در حال حاضر خوشبختانه استارتاپ ها عملکرد خوبی را دارند بطوریکه ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنی ...

نکته! این مطلب توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. لطفا نظر خود را در رابطه به این مطلب در صفحه تماس با ما در میان بگذارید.

ماشین بزرگ و چالشâ € Œهای کارآفرینی در صنعت خودرو ایران

عظیم خودرو و چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودروی ایران

گزارش ایران است. رضا عظیمی مدیر عامل شرکت بزرگ خودرو به تازگی در نسخه یازدهم از جشنواره اجرایی تولید کنندگان از شبکه مقدمه ای از اعداد با دوام بالا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای یک پزشک; مدیریت نخست شبکه مورد آزمایش قرار گرفت. به این مناسبت و سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی این شرکت در تولید ماشین همراه یک شریک خارجی، عظیمی در گفتگویی، به چالش‌های کارآفرینی در صنعت خودرو و برنامه‌های آینده این شرکت پرداخته است. * بسیاری از مردم شما را با برند خودرویی شما می‌شناسند، اما در سایر مجموعه‌های دیگر هم فعال هستید. در حوزه کارآفرینی چه گام‌هایی برداشته‌اید؟ عظیم خودرو امروز متشکل از 5 شرکت است که قدیمی ترین آنها، پارسیان عظیم خودرو است که بخش بازرگانی را در اختیار دارد و از سال 1380 آغاز به کار کرد؛ در کنار آن شرکت خدمات پس از فروش عظیم خودرو، حمل و نقل عظیم خودرو، صنایع تولیدی عظیم خودرو و واسپاری یا لیزینگ عظیم خودرونیز فعالیت دارند. در بخش‌های غیرخودرویی نیز علاوه بر این، یک شرکت گردشگری داریم که امروز حدود 400 آژانس مسافرتی را در برمی‌گیرد و در بخش صنایع غذایی نیز، سه شرکت شامل صنایع غذایی ایده‌آل فعال هستند. در بخش ساختمانی نیز دو شرکت داریم و سه شرکت نیز قبلا بوده‌اند که در زمینه‌های مختلف کار می‌کردند که ما به خاطر تمرکز بیشتر، فعالیت آنها را کمتر کرده‌ایم و تقریبا اکنون غیرفعال هستند. در حال حاضر مجموعا در این شرکت‌ها 1120 نفر مشغول به کار هستند. * مسیر کارآفرینی برای شما چگونه بود و در حوزه کارآفرینی چه مسائل و مشکلاتی را مشاهده می‌کنید، به خصوص اینکه اکنون پلن شرکت خود را از لیزینگ به حوزه تولید خودرو تغییر داده‌اید. به عنوان یک کارآفرین فضاها و چالش‌های پیش رو را در چه مواردی می‌بینید؟ ما سال 80 از یک اتاق کار خود را شروع کردیم و چهارسال طول کشید که اتاق تبدیل به یک دفتر 80 متری شده و البته 8 سال هم طول کشید که این دفتر به یک دفتر حدود 500 متری با 50 نفر پرسنل تبدیل شود. ما در 15 سال اخیر، مدام بین 30 تا 100 درصد رشد داشته‌ایم. مسائل و چالش‌هایی را همواره همراه خود داشته‌ایم. امروز خوشحال هستیم که در حال ورود به تولید خودرو در کشور هستیم و با شرکت‌های خارجی که قرارداد منعقد شده، شراکت خوبی را رقم زده‌ایم. ما از یک کسب و کار 1000 میلیارد تومانی لیزینگ خودرو، وارد یک کسب و کار 5 هزار میلیارد تومانی تولید خودرو شده‌ایم؛ این بیزینس قوانین خاص خود را دارد و بازیگران خاص خود را می‌طلبد. * میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده چقدر است و با کدام یک از کشورها، شراکت خودرویی خود را پیش می‌برید؟ به هرحال حساسیت در مورد ورود برخی از کشورها به صنعت خودروی ایران وجود دارد و موضوع کیفیت در این رابطه به‌عنوان نکته کلیدی مطرح می‌شود. * شراکت ما برای تولید با شرکت ماهیندرای هند است. هر کارشناسی که در یک ماه به دنبال صنعت خودروو تکنولوژی مرتبط با آن در دنیا بگردد، متوجه خواهد شد که صنعت خودروسازی دنیا، بر روی پاشنه چینی‌ها و هندی‌ها می‌چرخد. اروپایی‌ها در حال از دست دادن شرکت‌های کوچک خود هستند و در مقابل، چینی‌ها این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند. امروز خودروسازی چین در حال تولید 26 میلیون دستگاه خودرو در سال است که تنها 500 هزار دستگاه از آن را صادر می‌کند؛ در حالیکه آلمان 9 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که از این رقم، 8 میلیون دستگاه صادر می‌شود. ژاپن نیز 11 میلیون دستگاه تولید داشته که 7 میلیون دستگاه از آن را صادر می‌کند. هر کشوری که خودروسازی می‌کند باید توان 70 درصدی صادرات را داشته باشد. این در حالی است که چین به تنهایی به اندازه کل اروپا، خودرو تولید می‌کند یعنی به زودی است که در دنیا، شرکت‌های اروپایی از سوی چینی‌ها و هندی‌ها خریداری شده و در یک گام دیگر، چینی‌ها و هندی‌ها، صنعت خودروی دنیا را قبضه می‌کنند. حداقل تا 5 سال آینده، خودروسازی‌های دنیا با تولید کمتر از 40 هزار دلار، مطلقا در اختیار چینی‌ها قرار خواهد گرفت. البته خودروهای بالای 40 هزار دلاری که لاکچری محسوب می‌شوند، ممکن است در اختیار اروپایی‌ها قرار گیرد. * پلت فرم جدیدی را ارایه خواهید داد؟ * با تمام شرکت‌هایی که امروز قرارداد منعقد کرده‌ایم، بندی را گنجانده‌ایم که 20 درصد ساخت داخل صورت گرفته و در کنار آن، 20 درصد خودروهایی که در ایران تولید می‌شود را به کشورهای منطقه صادر کنیم. با یکی از شرکت‌ها، تفاهم نامه‌ای منعقد شده که بر مبنای آن، طراحی یک خودروی ملی را انجام داده یا یک تولید بازار مشترک را عرضه کنیم که در این صورت، هزینه‌ها را به صورت مشترک انجام خواهیم داد. پس با توجه به اینکه صادرات نداریم، باید بر روی مصرف در بازار داخلی حساب کنیم؛ در حالیکه پرفروش‌ترین خودرویی که در ایران در رنج قیمتی 100 میلیون تومان به فروش رسیده است، تنها 5 هزار دستگاه را به بازار عرضه کرده است، در حالیکه خودروسازی که قصد دارد تجاری سازی کند؛ باید حداقل 50 هزار دستگاه را تولید کرده و بخشی از آن را هم صادر کند؛ تصور عموم این است که اگر 1000 نفر خریدار برای یک خودرو باشد، باید خودروساز هم تولید کند، در حالیکه هزینه‌های سنگین، اجازه این چنین کار را نمی دهد، مگر اینکه خودروساز 50 هزار دستگاه تولید کرده و البته در سه سال اول هم انتظار سود نداشته باشد؛ بلکه پس از آن به سودآوری برسد. خودروسازاندنیا هر 5 سال یکبار، خودروهای جدید به بازار عرضه می‌کنند؛ چراکه دو تا سه سال اول، تنها هزینه‌های طراحی خودرو را مستهلک می‌کنند. * شما در این پلت فرم، چه کلاسی از خودروها را برای تولید مدنظر دارید؟ * خودروی کیفی بالای 100 میلیون تومان قیمت دارد تا با انتظارات مردم سازگار باشد. اما می‌توان کیفیت فنی داشت ولی آپشن دار نباشد، در فرهنگ هندی‌ها این است که اگرکالایی بخرید و خراب شود، گویا به خریدار توهین کرده اید، این یک فرهنگ در کشور هند است. ما به دنبال این خودرو هستیم که بهای بین 45 تا 60 میلیون تومان با طراحی داخلی داشته باشیم که بازار بزرگ بالای 50 هزار دستگاه در سال را پیدا کنیم. * اینجا سوالی مطرح می‌شود. همواره صنعت خودرو به صورت سنتی، مخالفان و موافقان خاص خود را دارد و خیلی‌ها می‌گویند که ایران پتانسیل این را ندارد که خودروساز شود. * مثالی بزنید که مردم ایران از یک صنعت راضی باشند. بسیاری از صنایع هستند که ایران از بسیاری از کشورها جلوتر است. ایرانی‌ها خودستیزی خاصی با تولیدات داخلی دارند. مشکل فرهنگی است؛ همانطور که وزیر قبلی صنعت، کمپین نخریدن خودرو را یک خیانت دانست، اما مردم انتقاد زیادی داشتند، در حالیکه این کمپین در واقع، خیانت به کشور بود، چراکه یکی از خودروسازان داخلی قراردادی را با یک خودروساز چینی منعقد کرده بود تا یک خودرو در داخل کشور تولید کند، اما به دلیل مشکل در فروش خودروها، این قرارداد سه سال به تعویق افتاد. این مشکل فرهنگی باعث می‌شود که ایرانی‌ها از تولیدات داخلی رضایت نداشته باشند و سرمایه گذاری‌ها به نتیجه مطلوبی نرسد. حتی در هزار شرکت برتر دنیا، ایران حتی یک سهم هم ندارد، چراکه مشکل داخلی و بیرونی دارد و 70 درصد انرژی برندها بابت مسائل حاشیه‌ای می‌شود و فرصت نوآوری ندارند. * در صحبت اشاره کردید که فرهنگ خودروسازی خصوصی نداریم، البته انحصار شکل گرفته هم بی‌تاثیر نبوده است. چه استراتژی دارید که کنار دو خودروساز بزرگ کشور قرار بگیرید؟ * ما سال گذشته سه جلسه با وزیر صنعت داشته‌ایم که بر این اساس پیشنهاد شده است که قطب سوم خودروسازی را با یک کنسرسیومی متشکل از چند خودروسازی کوچک و چند بانک تشکیل دهیم، اما وی پیشنهاد داشت که این کار را با وزیر جدید در دولت دوازدهم پیش بریم، همراهی چهارساله وزیر جدید برای گذراندن دوران طفولیت قطب سوم خودروسازی نیاز است، ما می‌خواهیم که ظرف دوسال یک خودروسازی 200 هزار دستگاهی راه‌اندازی کنیم. البته ما نیازی به بانک‌ها نداریم، بلکه فقط حمایت معنوی دولت را می‌خواهیم. * در مورد برند عظیم خودرو و حاشیه‌های سال‌های گذشته که برای این برند ایجاد شده است، صحبت کنید. دلیل را چه می‌دانید؟ حاشیه‌ها در تمامی صنایع دیده می‌شود ولی بخش از آن مشکل ریشه فرهنگی دارد که به پخش شایعات علاقه‌مندیم و از طرفی معدود مشکلاتی که در بین صدها هزار مشتری به وجود می‌آید که شرکت در حل آنها هم تلاش کرده را برجسته می‌کنند و برخی دیگر از این حواشی متاثر می‌شدند. شخصا 150 هزار دستگاه خودرو فروخته‌ام و مشتریانی داریم که دو تا سه خودرو از ما خریداری کرده‌اند، بنابراین این نشان از اعتماد مردم به عظیم خودرو است. به هرحال ما کار خود را پیش برده‌ایم و اگر کمبود در خدمات خود داشته‌ایم همواره تلاش بر جبران آن کرده‌ایم و حتی یک محرومیت در تعزیرات و مراجع قضایی حتی نداشته‌ایم. ما همچون هر شرکت دیگری می‌دانیم که برای رشد باید از چه قوانینی تبعیت کنیم و در تلاشیم تا ضعف‌های موجود را نیز برطرف کنیم.